Best of Acht-Zylinder Sound

Oh man, die schwarzen Striche, die er ausgangs der ersten Schikane immer zieht.:god::bravo2:
 
Der gute alte Sauger. Der letzte V8 Sauger im Mercedes Programm (zuletzt bestellbar in der G-Klasse), der 5.5 V8 "M273" mit 388 PS. Hier verpackt in einer E-Klasse mit AMG-Sportauspuff.

 
Hat der Antilag oder was knallt da so beim Rollen?
 

Engine
Configuration Jaguar badged Ford Cosworth HB 75º V8
Location Mid, longitudinally mounted
Construction aluminium block and head
Displacement 3,493 cc / 213.2 cu in
Valvetrain 4 valves / cylinder, DOHC
Fuel feed Fuel Injection
Aspiration Naturally Aspirated
Power 650 bhp / 485 KW @ 11,500 rpm
BHP/Liter 186 bhp / liter

Drivetrain
Body carbon-fibre composite panels
Chassis Kevlar and carbon-fibre honeycomb monocoque
Front suspension double wishbones, push-rod actuated torsion bar springs and dampers
Rear suspension double wishbones, push-rod actuated coil springs and dampers
Steering rack-and-pinion
Brakes ventilated carbon ceramic discs, all-round
Gearbox TWR 6 speed Manual
Drive Rear wheel drive

Dimensions

Weight 750 kilo / 1,654 lbs
Length / Width / Height 4,800 mm (189 in) / 2,000 mm (78.7 in) / 1,030 mm (40.6 in)
Wheelbase / Track (fr/r) 2,794 mm (110 in) / N/A / N/A

Performance figures

Power to weight 0.87 bhp / kg
Top Speed 330 km/h (205 mph)
 
Das ist der geilste V8 Klang den ich kenne :shocked::bravo2:
 

Die BS Teile sind einfach geil, sowie die getuneden Teile. :shocked::god:
 
Scheiß egal, dass die F355 keine Wurst vom Teller ziehen. Knapp 300 laufen sie trotzdem. :cool:
 
Zurück
Oben Unten